Gimnastyka korekcyjna obejmuje różnego rodzaju ćwiczenia, które mają za zadanie wzmocnienie partii mięśniowych odpowiedzialnych za prawidłową postawę i właściwe ułożenie kręgosłupa. Warto pamiętać, że można je wykonywać wszędzie – w domu, na sali treningowej, ale też na siłowni i świeżym powietrzu. Przed rozpoczęciem zestawu ćwiczeń każdorazowo należy się rozgrzać, wykonując krążenia rąk, nóg oraz tułowia.

Mimo że gimnastyka korekcyjna może być wykonywana przez dorosłych, nie da się ukryć, że to zwykle dzieci są jej adresatami. Właśnie okres dziecięcy kiedy ciało dopiero się formuje, gimnastyka może przynieść bowiem naprawdę znaczące efekty. W związku z tym, obowiązkiem rodziców jest obserwacja swojej pociechy, a w razie zaobserwowania jakiś zmian udanie się do ortopedy.

Ten z pewnością potwierdzi lub zaprzeczy przypuszczenia i w razie konieczności skieruje dziecko na odpowiednie ćwiczenia. Dodatkowo, aby były one efektywne należy je wykonywać przynajmniej trzy razy na tydzień, a najlepiej raz w tygodniu. Rola w tym rodziców, aby odpowiednio zmotywowali dziecko i przypilnowali wykonywania ćwiczeń.

Zajęcia korekcyjne dla dzieci w wodzie – czy warto?

Gimnastyka korekcyjna w wodzie to stosunkowo dość nowe podejście, które łączy w sobie ćwiczenia korekcyjne wraz z przebywaniem w basenie. Są one skierowane nie tylko do dzieci, które umieją już pływać, lecz również tych nieco gorzej radzących sobie w wodzie. Warto tu zaznaczyć, że pomysł na wykonywanie gimnastyki korekcyjnej w wodzie ma dodatkowy atut jakim jest relaksujące i odprężające działanie wody na ciało.

Znane jest ono bowiem od lat, a korzyści wynikające z ćwiczeń w wodzie potwierdzają liczne badania. Mają one zatem pozytywny wpływ zarówno na ciało, jak i psychikę dzieci. Zajęcia korekcyjne na basenie w zależności od oczekiwań rodziców mogą przyjąć formę grupowych lub też indywidualnych.

Ważne jest tylko aby pamiętać, że do ich przeprowadzenia konieczne jest skierowanie od lekarza zaświadczające wadę postawy. W ten sposób można bowiem dobrać ćwiczenia właśnie pod kątem konkretnej wady. Samo ćwiczenie w wodzie, bez względu na rodzaj wady, zwiększa ogólną elastyczność mięśni i ścięgien oraz odciąża stawy.